понеделник, 18 юли 2011 г.

laptop bag

Днес искам да ви покажа чантата, която си направих за лаптопа. Нали не обичам да си ги купувам готови нещата, най-сладко ми е когато аз съм си ги направила, дори и да не блестят с нещо особено. Може впоследствие да измисля още нещо допълнително към чантата,някакъв аксесоар или красотийка, но засега само техническата част :)

Като начало имах част от материалите и трябваше да ги оползотворя всичките.
Кожата ми беше останала от една чанта, която най-накрая уших след около година размотаване. Мога да се похваля, че вече я използвам :)
Освен кожата използвах дунапрен, и малко филц-за вътрешната част, който пък ми остана от възглавничката с филцовите цветчета, тази точно до "Алиса" :)
Не съм по кройките, затова си измислих нещата естествено след доста мерене размерите на лаптопа, кабела и мишката.


 Първо изрязах вътрешната част, от филц, след това и дунапрена, който заших към нея. След няколко погрешни опита да зашия и ципа (защото ме мързи да правя тропоски и почвам направо с шевната машина) успях да оформя цялата подплата.




Получи се така... като също предвидих и джобове за захранващия кабел и мишката.



След това изрязах и лицевата част от кожата, като в краищата между ципа и нея използвах една сива лентичка, като панделка, която явно за това я използват шивачите, а именно за обкрайчване, защото беше предварително подгъната и с ръб. Тук вече реших да тропосам, защото определено нямаше да ми се получи точно.



Получи се учудващо добре, поне спрямо моите очаквания. Кожата беше малко дефектна или по-точно смачкана, вижда се малко на снимките, но не е чак толкова зле, пък не съм и очаквала да стане перфектно.


Известно време използвахме чантата така, но определено не беше удобно без дръжки, затова купих лента (струваше 1,80лв/м). Беше ми останала и от онази обкрайчващата лента, точно толкова дълга колкото ми беше нужна... късмет!

На шевната машина на мама (доста стара е, но все още работи добре) прикрепих сивата лента към т.нар. бъдеща дръжка на чантата. Все още се мъча за да ми се получават прави шевове, ама не става :))) ама хич. По-добре е да не се заглеждате много :)
Прикрепих дръжките към чантата, като ги заших само в горната част, откъм ципа, защото машината не обича дебели платове, а и върху кожа не върви въобще... набира конеца и шие на едно място, ама тя мама не знае, че съм го пробвала това. Пръстите на ръцете обаче ги шие, има си някаква избирателност към кожите :)



На финала се получи това... вече е доста удобна за носене. Сега мисля каква друга джунджурия да и сложа. Ако имате идеи ще се радвам да ги споделите. Аз си мисля, че може и някакви значки да и сложа, но ще чакам да ме осени някаква "велика" идея :)

Искам да ви покажа няколко картинки от интернет, които използвах за вдъхновение, ако решите и вие да шиете може да послужат :)














1 коментар:

Мирише ми на ЛЮЛЯК! каза...

Тези дни и аз ще шия чанта. Благодаря за снимките, помогнаха ми да ми се избистри кройката.