понеделник, 31 октомври 2011 г.

Текстилно пано

Обещах да покажа паното, което правих за дипломната ми работа в средното училище. Завършила съм художествен текстил в 151СОУПИ в град София - или по ясно казано училище с профили по интереси... имаше моден дизайн, интериорен дизайн, керамика и т.н., но моята специалност беше свързана основно с рисуване.


Сега за паното... направено е изцяло от памук и вълнени прежди. Малко се е изцапало, но честно да си призная не знам как да го изчистя. Причината е че се притеснявам преждите да не променят цвета си, защото докато го правех ми се оцветяваха пръстите от черната прежда пък какво ли ще стане с бялата ако го натопя във вода? Затова засега го чистя само с прахосмукачка. Размерите му са около 100/70см изцяло ръчна работа. Отнема наистина доста време, защото не използвахме нормален стан за тъкане ами нещо подобно на него, което представляваше дървена рамка, като в двата й срещуположни края имаше редица от пирони(от най-малките)на които се опъваше памучната основа. Около нишките на основата се преплитат вълнените прежди оформяйки някаква картина(тя се измисля предварително и се маркира върху основата за да се знае кое парче какъв цвят и плетка трябва да бъде).
Когато паното бъде готово в двата му края се слага нещо за тежест, за да го държи опънато.
А тези нишки се получават като се правят възли около основата. В общи линии може да се експериментира доста, но не е за хора които нямат търпение и нерви :)
Тъй като още не съм намерила място на което да подхожда си го държа в гардероба, но един ден ще го измисля аз него :) Оставям на вас да разпознаете какво е изтъкано на моето пано :)

3 коментара:

lenival каза...

Пеперуда? Може би?

Прекрасно е! Страшно много ми харесва. А и знам колко е трудоемко на такъв импровизиран стан, макар моите изпълнения да са много по-малки на размер. :")

Nelly's handmade каза...

Страхотно пано! Много е красиво... на мен ми прилича на око :)))
Поздравления за търпението... определено не е занаят за нетърпеливи хора :))))

Анонимен каза...

Виждам някакъв човек като присвия очи. АЗ като малко си правих мини-килимчета :))) Много хубаво се го направила. Защо не го сложиш на стената като го покриеш със стъкло, за да не се цапа. А за чистенето имаше една статия кое как да се прави, за да не се повредят, напр. мека мебел как се почиства, но не знам къде точно съм го чела. поздрави! :)