вторник, 1 октомври 2013 г.

Слънчева защита за вампири

С миенето на прозорците преди големия студ имаме и нова придобивка. Не помня дали съм споменавала, че имаме страшен проблем с влагата през зимата. По прозорците ни постоянно се стича вода и вечно са замъглени. Не че имам някаква забележителна гледка навън, но би било добре да имам видимост. Може пък да реша да шпионирам съседите :)
 От самото начало, когато се нанесохме си сложихме бамбукови щори (или поне аз си мисля, че са от бамбук). Единствено им промених цвета с един байц за дърво и станаха черни. За съжаление пазеха единствено от любопитни погледи, но не и от слънцето, затова най-после ги сменихме. Всичко за доброто на бебето естествено! Ще обясня защо? С всичката тази влага щорите бяха мухлясали и не беше много приятна гледка, пък и не е здравословно! Затова вече си имаме нови щори! От т.нар "блекаут" материя, която не пропуска светлина. Дано с новите да нямаме такъв проблем с мухъла. Чудя се дали ще има полза ако си купим влаго-уловител (или там както се нарича)?
 Старите щори измих с препарат и четка и смятам да ги използвам, но на друго място, защото са си ми любими.
 Но сега вече е много по-лесно да спусна щорите, вместо да дърпам пердетата.
 Сложихме си една голяма, дълга два метра, пред прозорците и една малка щора - 60 см на вратата към терасата. За да няма мухъл по тях, накарах Милен да ги монтира на тавана, а не на самия прозорец, за да има по-голямо разстояние до стъклото. На вратата нямаше как да стане заради отварянето, затова там щората си остана върху самата врата.
 И така ...кеф ти светло...кеф ти тъмно :) Голям кеф пак от тая IKEA. Вече няма да уточнявам от къде съм си купила каквото и да било, да си знаете, че все от там е :) Пристрастена съм, също като американче към Макдоналдс.

Засега съм много доволна, защото затъмняват напълно и не пропускат никаква слънчева светлина. Препоръчвам за вампири - нощ правят! Ще спестя и от лосион за защита от слънчеви лъчи :)))) Направо ще се "родя", че досега с отварянето на очите, още преди миенето на зъбите се цапотех с лосиона  :)))

1 коментар:

Pavlina Petkova каза...

И аз съм пристрастена към Икеа, само дето няма във Варна, но както и да е! Щорите са великолепни, харесвам и тези и бамбуковите, аз съм с бамбукови, влагоуловителите са голяма работа да знаеш, имам два вида, в старата квартира зимата се ползвах с привилегията да имам водопади на живо, а стените ми ставаха на точки, в една стая от няма и 15 кв бях сложила три влагоуловителя и положението беше овладяно+голямо проветряване. Поздрави от мен!