вторник, 25 март 2014 г.

Кресло "Пачуърк"

Искате това...
...но имате това...
...ето така не бива да изглежда това кресло! Когато го видях за първи път много ми хареса извивката на гърба - напомня ми на любимия ми "сецесион". Любим ми беше в средното училище и за малко дипломната ми работа щеше да е на тази тема, но ми беше много трудно с намирането на информация тогава и нямаше как да запълня количественото изискване за писмената ми работа, но както и да е ... запалих се много от един албум за Alphonse Mucha който преподавателят ни по рисуване беше донесъл. Допаднаха ми изпипването на детайлите и изобщо илюстрациите! Това харесах и в креслото, но тази дамаска :(  ...не става, повтарям не става! И така един ден то пристигна вкъщи, такова едно неугледно и безпризорно :)))  

Веднага свалих старите калъфи на възглавниците! Идеята за него ми дойде веднага като го видях. Исках да се получи нещо подобно на тези изображения на мебели изпълнени в пачуърк.
Затова си купих малко нови парчета плат. Събрах и всичко което имах вкъщи, и нарязах парчета на ленти. Подредих ги предварително и започнах да ги зашивам едно към друго.

На седалката направих едноцветен калъф от черна дамаска и исках това черно постепенно да преминава към шарената част на облегалката, затова има няколко черни ленти в долната част на калъфката, които оформят нещо като скала или стълбичка. Заших калъфа с велкро, за да може да се сваля и пере и му сложих няколко шарени копчета за акцент.

Дървената част е ясна - шкурката отново! После я боядисах с черна мат боя на спрей. За това кресло изразходвах два флакона боя.












И бла бла бла... се получи ето това.
Възглавницата на облегалката дори би могла да се завърта и да изглежда като друго кресло. Или като се изцапа от едната страна - въртим го от другата :)


Може да си го купите от моя магазин ето тук, защото аз нямам къде вече да си ги слагам :) Цената му е 180лв.