петък, 27 май 2011 г.

време за ремонти...отново!

Дойде реда и на нашата тераса! Това успяхме да направим миналия месец, но исках да изчакам да пораснат цветята за да е по-хубаво. Много дълго време ни отне, но при всички предишни ремонти, отпадъците и боклука се събираха на нея. Така изглеждаше тераската ни в сравнително добрите си периоди...
...тук на снимката Милен започва с премахването на мазилката от стените, за да сложи изолация поне на терасата, за да не ни е много горещо през лятото(това с изолацията беше от миналата година ...или пък две?!). Не сме слагали мазилка върху нея, а Аз направо си намазах със зелен на цвят латекс. Отсрещната стена боядисах с лилав латекс от моята бивша детска стая. Тук на снимката е малко разреден, но сега си е ок. Накарах Милен да ми монтира два рафта от останките от ламинирания ни паркет, за да си редя там цветята, защото е единственото по-сенчесто място, че навсякъде другаде им изгаряха листата. Да отбележа тук, че съм била "много зла" :)...така ми каза Милен, защото докато лепеше изолацията беше болен, с температура, ама ако не я бил налепил ВЕДНАГА(това го казваше с усмивка), съм щяла да мрънкам много и затова се бил измъчил, вместо да си лежи! Мина му на другия ден :) Не се оплаквам, ама мъжете много мрънкат като са болни, и "много" им е лошо :)))))
За пода на терасата направо си беше арт-произведение! Беше боядисван, а боята се бе олющила и постоянно ми закачаше парцала като чистех. По него имаше и друг цвят боя, като за част от нея и аз имам вина, признавам си, защото съм си боядисвала там разни нещица, без да слагам подложка.
Имаше и метални цветарници, в които лятото растяха калдъръми. Най-хубавото беше, че сами си се засяваха за следващата година и не ми се налагаше да се занимавам с тях. Дори не ги поливах, ако завали дъжд...добре :)))
Да, обаче изгниха доста тези цветарници, затова беше време за нови!
Едвам ги свалихме, защото ни се разпадаха в ръцете. Оставихме само металната, носеща част.
След това с черен грунд срещу ръжда, пребоядисах всичко метално. Боядисах със зеления латекс и панелите на парапета. Купих си нови саксии от BAUMAX...за 12лв/5броя, също и цветя.

Закачихме саксиите и дойде време за пода...

...там реших да сложиме изкуствена трева, вместо плочки. Така можех да се справя и сама! Купихме я от Mr.Bricolage, нa промоция от около 7лв/кв.м.
После изрязахме ненужното с нож (от колекцията на Милен...той много обича малки ловджииски ножчета). Стана много бързо и лесно, само после малко ме сърбеше по ръцете от тревата, също както сърби от стъклопласт(ако така се наричаше това от което правят броните на колите).



...Подредих си масичката, столчетата(комплекта е от Mr.Bricolage, пак бях уцелила промоция) и цветята на терасата...






Да ви покажа колко ми пораснаха подправките :)


...този джоджен ми е от баба, че моя нещо е още нищо :) Как ще ми се получи боба ако нямам джоджен?! :))))... а кошницата е от букета, който Милен ми подари за последния ми рожден ден. Много хубав беше!
А в тази саксия "диня" имаше една клечка :), която трябваше да бъде коледна звезда, но не й се получиха нещата нещо :))))...затова насадих това пълзящото, от градината на мама.

11 коментара:

Nina каза...

Имаш страхотен блог, найстина много ми харесва. А за тераската просто нямам думи резултатът е невероятен, и като я видях се сетих за една статия която бях публикувала скоро http://azimoiatdom.blogspot.com/2011/06/blog-post_04.html много си прилича с твоята хехех даже ако си съгласна може да публикувам ремонта на тераската ти много сполучлив. Нина

Живка каза...

Хубав блог-влизам често.Поздрави и приятен ден!

Vanya каза...

Благодаря ви много!

Анонимен каза...

Vsi4ko koeto razgledah do sega e prekrasno,zlatni ti race!

Annnichka каза...

Една приятелка ме доведе тук. Впечатлена съм! Страхотни неща правиш и с кеф ги правиш, а това се предава и на читателите! Поздравления!!!

Един въпрос обаче се породи у мен в тази публикация - Как се справяш с почистването на изкуствената трева? То ни да го изметеш, ни да го измиеш?
Иначе изглежда страхотно!!!

Vanya каза...

Мерси Anna ... единственото, което правя в нашия случай с тревата е да и пускам прахосмукачка. Терасата ни е вътрешна и не я вали много дъжд. Само прахта от улицата ни е проблем. С метлата може само едрите боклуци да събера, като листа от цветята или семките от съседите по-горе, но с прахосмукачката ми се получават добре нещата. Аз лично нямам тази възможност, но може и с вода да се "полива".

The witch каза...

О, ето ги подправките. Пораснали са вече.
Поздравление.
А как стой въпросът с изкуствената трева към днешна дата? Любопитно ми е, защото и на мен ми харесва идеята.

Vanya каза...

Всичко си е наред с тревата... естествено не е същата като когато я сложихме. Сега седи като окосена :)))) Шегувам се - нямам забележки!

Анонимен каза...

Здравей, резултатът е прекрасен! Поздравления! :)
И ние сме пред дилема дали да сложим изкуствена трева на терасата. Притеснението ми е свързано със задържането на вода. Дали наистина се задържа такава, когато вали?
И трудно ли е почистването?
Моля те да споделиш. :)

Vanya каза...

Нашата трева не я вали много дъжд, но там където вали изсъхва малко по-бавно, но не е чак такъв проблем че да ми е направило впечатление. За чистенето както казах по-горе - с прахосмукачката! Но си мисля че ако сложите гранитогрес ще е много по-трайно от тревата, защото с времето при нея си личи че е остаряла, но на гранитогреса нищо му няма.Обаче всичко е въпрос на пари! Аз бих си сложила такъв който имитира паркет,но реално са си плочки.Изглежда ми много по уютно, малко като плочите от тик или тези дървените който слагат покрай басейните в гъзарските къщи :)))

мазилки магазин каза...

Много ви благодаря, че ни показвате свят ремонт.Гледайки първите снимки си казах обикновена тераса, но след това сте я превърнали в едно райско място.Много ми харесва и си признавам, че ще открадна идеята ви.Само ми е интересно тази трева, под е тип мокет или килим нали така. И с уникалните зелени растения и цъфнали цветя всичко е станало прекрасно.Продължавайте все така да правите ремонт и да освежавате.Сигурна съм че семейството ви е останало очаровано от крайният резултат.